در مسیر شدن | علی سواری

در مسیر شدن | گزارش، مصاحبه، یادداشت، عکس، گرافیک و سایر تولیدات علی سواری

علی سواری - Ali Sawari

در مسیر شدن

در مسیر شدن | گزارش، مصاحبه، یادداشت، عکس، گرافیک و سایر تولیدات علی سواری

ایران فونت | تلگرام | اینستگرام | توییتر | ویکی‌فایل

یادداشت/واقعیت خوزستان

دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴ ق.ظ

«وظیفه اساسی رسانه‌ها، دستیابی به فوری‌ترین و درست‌ترین نکته‌های یک واقعه یا پدیده در وقت و فرصت محدود است. خبری که از آن واقعه یا پدیده تهیه می‌شود ثروتی عمومی است.» سردبیر تایم در سال 1852 میلادی این نکته را فهم کرده و در مقاله‌ای برای مخاطبینش توضیح داد.

فرقی ندارد کار رسانه‌ای در یک خبرگزاری انجام گیرد یا روزنامه، در فضای مجازی یا در دنیای واقعی، در سال 2018 یا یک قرن و نیم قبل‌تر، در نیویورک یا اهواز؛ وظیفه اصلی رسانه‌ها همان است که بود. موضوعی که نیاز است برای ما خوزستانی‌ها مکررا بازگو شود تا دیگر مجبور نشویم پس از یک سال خودزنی و اکتفا به روایت نیمه‌خالی لیوان، سخن از «خبر خوب» و یا «خوزستان زیبا» بزنیم.

اینکه ناظران بگویند رسانه‌های ما نباید صرفا اخبار ناخوشایند منتشر کنند و لازم است برای تقویت امید در جامعه خبرهای خوب منتشر شود یعنی اینکه ما فقر «خبرنگار خوب» داریم.

اینکه برخی کاربران خوزستانی در فضای مجازی هشتگ «خوزستان زیبا» را ایجاد کنند یعنی اینکه رسانه‌های ما در نمایش «زشتی‌های خوزستان» افراط کرده‌اند.

رسانه خوب هر کجا و هر دوره و برهه زمانی و تحت هر شرایطی تنها در یک مسیر می‌کوشد؛ کسب اطلاعات درست و عینی، رعایت صداقت در تاثیرگذاری، خدمت به واقعیت مطلق با تمام جوانبش، و ملاحظه اینکه فقط مسئولی که دنبال جلب ترحمش هستیم روایت ما را نمی‌خواند، بلکه مخاطب هر کجا می‌تواند باشد.

علی سواری

منتشر شده در روزنامه فرهنگ جنوب 26 اسفند 1396

منتشر شده در پایگاه خبری رهیاب: http://rahyabnews.com/fa/news/148703

منتشر شده در خبرگزاری فارس: http://fna.ir/a4j335

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی